MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2012. május 1., kedd

Felülmúlhatatlan történetszövés, feledhetetlen jellemrajzok, részletes történelmi háttér – Diana Gabaldon munkájában mindez megtalálható. Ez a regénysorozata nem csak New York Times Bestseller lett, de a kritikusok javának elismerését is elnyerte amellett, hogy olvasók millióit ejtette rabul.
Az első kötetben, amelyben minden elkezdődik, két kiemelkedő karaktert ismerünk meg, Claire Randallt és Jamie Frasert ebben a szenvedélyes, történelmi háttérrel átitatott regényben, amiben a kaland a kortalan szerelemmel párosul…
1945-öt írunk. Claire Randall, a volt hadiápolónő éppen a második nászútját tölti a férjével a háború után, amikor keresztülsétál a brit szigetek rengeteg ősi kőkörének egyikén. Hirtelen „sassenach” lesz belőle, vagyis idegen a háborútól és portyázó klánoktól sújtott Skót Felföldön…Urunk 1743. évében.
Miután az általa ismeretlen erők visszasodorták az időben, Claire olyan intrikák és veszélyek közé pottyan, amelyekre az élete is rámehet…továbbá a szívét is összetörhetik. Mert találkozik Jamie Fraserrel, egy lovagias, ifjú harcossal, és innentől úgy érzi, kettészakítja a hűség és a szenvedély, amely a két teljesen különböző férfihoz köti két egymással összeegyeztethetetlen életben.sündisznós vicc (hogyan hálnak)

Véleményem

 Nem is emlékszem, hogy hogyan akadtam a könyvre. De egy ideje ott várakozott a Várólistán méltatlanul. 
Régen is olvastam már skótokról és Skóciáról és én már akkor is imádtam... Egyszerűen nem lehet nem szeretni a tájat és a skótokat és azt, ahogyan a sassanech-ot mondják...

De haladjunk csak sorba...

*spoiler*
Az eleje icipicit vontatott volt. Vagyis nagyon nem tudtam, hogy mire számítsak, így azt hittem, hogy Frank a mi főhősünk nagy szerelme és őszintén megvallom, hogy nekem nem volt szimpatikus...
Aztán, amikor Claire áthaladt a kővön... az pedig annyira zavaros volt, hogy nekem is idő kellett, hogy felfogjam miről van szó. Aztán pedig jött Jamie... éreztem én, hogy erre a "vörös skótra" oda kell figyelni :-)

Egyszerűen szakadtam a nevetéstől, amikor Jamie beszédstílusát és elképzeléseit olvastam (mint pl hágni, mint a lovak) Illetve a sündisznós vicc vitte a prímet (Hogyan szeretkezik két sündisznó???..............Óvatosan).

A boszorkányság mindig is vonzott. Claire időutazása, illetve a növények gyűjtögetése és találkozott Geilie-vel, sejtettem, hogy még lesz részünk benne. De konkrétan boszorkányperről még sosem olvastam... és ezért ezer hála. Izgalmas volt és (számomra) rettentő érdekes!

Másik kedvenc jelenetem, amikor Jenny és Jamie vitatkoznak... annyira tipikus és skót, hogy én rögtön szívembe zártam Jenny-t is. Csak "kicsit" emlékeztetett egy hasonló heves vérmérsékletű testvérpárra ;-) (pl a tesóm és én)

Aztán a málnalevél... tudtam (saját bőrömön tapasztalva) én, hogy meghozza a gyermekáldást :-D

Bár a könyv vége nem túl kellemes, sőt számomra bizarr reális. Illetve sok új kérdést vet fel és a folytatás nem rövid lehetőségét, DE mégiscsak happiend és ez mindennél fontosabb!!!
*spoiler*

Új kedvencet avatunk... Miért? Mert engem teljesen elvarázsolt a történet. Misztikus, romantikus, humoros, erotikus, izgalmas, ijesztő, bizarr reális és SKÓT!!!

Viszont nem volt időm rendesen utánanézni, de jól láttam, hogy ennek van folytatása??? Mikor? Akarom...

Addig is marad az újraolvasás. Na nem most, mert az oldalszáma elég elrettentő, de egy kellemes nyaralásra bátran elvinném...



UPDATE: Még valami a könyvről, vagyis inkább Skóciáról. Réges-régen volt egy nagy kedvenc könyvem (erről később bővebben), ami Skóciában játszódott. Hasonló karakterek és hasonló tájleírások... akkor elhatároztam, hogy egyszer eljutok egy skót kastélyba. Az évek múlásával ez a vágy halványodott, de most hála az írónőnek és Jamie-nek és Claire-nek, ez vágy most újra lángol :-)


0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum