MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2013. szeptember 10., kedd

Kiadó: Gabo
Oldalak száma: 360
Borító: puhatáblás
ISBN:9789636896188
Fordító: Gázsity Mila

Megjelenés: 2013. június 28.
Eredeti ár: 2 990,- Ft
Goodreads: 4,1

Moly: 89,8
MFKata: ⋆⋆⋆⋆⋆

Harmincöt lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik. A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással. America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz közdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan. Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna.







„Elbűvölő, megragadó és épp a megfelelő mennyiségű izgalom van benne!" Kiersten White, New York Times

Előzmények

Borítómánia. Ez mindent elárul, hogy miképpen találkoztam a könyvvel. Aztán felkerült a polcomra és júniusban derült égből villámcsapásként jött a hír, hogy megjelenik... nanáhogy el akartam olvasni!!!

Véleményem

Be kell valljam, hogy mire a könyvet el tudtam kezdeni olvasni, addigra megszülettek az első értékelések és kezdtem kétségbeesni. Sosem szerettem a Nagy Ő típusú műsorokat, mert képtelen voltam elhinni, hogy bárki is akarjon ezen részt venni. Illetve nekem nem tűnik igaznak, hogy tényleg a férfit akarják vagy csak hírnevet.

A történet főhősnője America, aki éli a mindennapi 16 évesek életét a jövőbeni Illeaban és titokban tervezi közös életét az "alacsonyabb rangú" Aspennel. Amikor jön a levél, hogy a hagyományokhoz híven a hercegnek a nép lányai közül keresnek feleséget. Mindez választásos rendszer alapján, miszerint 35 lányt választanak ki, akiket megismerhet az ifjú herceg és ő választja ki majdani társát.

Ezek után nekem teljesen Hamupipőke hangulatom lett. Attól függetlenül, hogy America mégcsak részt sem akar venni a válogatáson/versenyen, de ezen az érzésen később sem tudtam magam túltenni. Ami nem gond, mert az egyik kedvenc mesém és ezzel csak az értékét növelte.

Maxon herceg
A bonyodalom a fenti ellentmondásból adódik, mert America Aspennel tervezi az életét és esze ágában sincs az uralkodó párja lenni, de az anyja kérésére megpróbálja, mert ezzel az anyagi helyzetükön nem kevésbé javít.
Viszont nem számol azzal a külső tényezővel, hogy bizony itt nem ő választ, hanem Maxon herceg. Aki ráadásul nem az, akinek a címlapok és a TV műsorok mutatják, hanem egy visszahúzodó, de mégis jószívű és nagyon humoros fiú. Ezzennel én le is tettem a voksom Maxon mellé. Mert számomra ő az, aki végig tekintettel van America érzéseire. 
Aspen
Aspen szerintem egy bolond, mert hagyta elmenni America-t,aztán amikor eléggé megszenvedte a hiányát, illetve látja, hogy másé is lehet, akkor persze már visszatáncolna. Tipikus esete annak szerintem az önző viselkedésnek.

Visszatérve az előítéletemre: kellemesen csalódtam. Nem éreztem azt a tv-show feelinget. Sőt! A könyv elvileg disztópia és tényleg a jövőben egy elképzelt világban játszódik, de számomra inkább meseszerű és én nagyon élveztem. Nagyszerű könyv a mai lányoknak, akinek már kevés az alap tündérmese, szükség van egy kis extrára, mint TV műsor és ruhák-fodrászok-smink, de mégis úgy, a főhősnőnk akarata megmarad... 5 csillagos csajos könyv a javából!

És a legjobbat a végére hagytam. Nem kell sokat várnunk, hogy megtudjuk mi történik Illea-ban miután megszületett a döntés, hogy ki is az a 6 lány, aki az Elitben küzdhet tovább Maxon kegyeiért. A könyvet a kiadó szerint még idén a kezünkben tarthatjuk. 
A könyv harmadik része, ami a The One címet viseli 2014. május 6-ára várható külföldön. Borítóról még nincs információ. 

Adaptáció

Volt szó arról, hogy film készül a történetről. De valamiért ez dugába dőlt. >>
Aztán találtam olyan infót is, hogy sorozat lesz, de úgy látom, hogy elkaszálták ezt is idő előtt.  >>

Borító

Már említettem, hogy ezzel szúrt szemet anno a könyv és nagyon örülök, hogy megmaradt az eredeti terv, illetve remélhetőleg marad a második rész is az eredeti, mert a kettő nagyon összeillik. A nagy ruhás borítóknakés ráadásul ilyen színekben nyert ügyük van.

Íme a két külföldi borító türkiz és narancs színekkel. A könyvek külföldön keményborítással jelentek meg.


0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum