MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2016. november 4., péntek
Hol volt, hol nem volt, régi nóta száll, és átalakul valami sötétté és rémisztővé. Rosamund Hodge Kegyetlen szépsége nemrég jelent meg a Menő könyveknél, a Blogturné Klub nyolc bloggere pedig összeállt, hogy bemutassa nektek ezt a kicsavart Szépség és szörnyeteg történetet. Ha velünk tartotok, lehetőségetek nyílik megnyerni a a kiadó által felajánlott regényt.

Szerző: Rosamund Hodge

Kiadói sorozat: -

Sorozat: Kegyetlen Szépség #1

Besorolás: fantasy, mitológia, retelling, YA

Oldalak száma: 432

ISBN: 9789634032946

Fordító: Hartinger Emese

Megjelenés: 2016. október 13.

Eredeti ár: 3 490,- Ft

MFKata: ★★★★✮

Moly Goodreads   Blogturné Klub  Olvass bele! Rendeld meg!
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Leonidas ​​lányát nyolc éven át képezték arra, hogy megölje a zsarnokot, megmentve ezzel a Királyságot, bár feláldozva saját életét. 
De egy dologra nem készítették fel: arra, hogy mit tegyen, ha végzetes szerelembe esne.
“Imádtam ezt a felemelően sötét és káprázatosan szenvedélyes történetet – alig várom, hogy megjelenjen Hodge következő regénye!” – Sarah J. Maas az Üvegtrón-sorozat szerzője 
“Teljesen magával ragadott!” – Alex Flinn, a Beastly – A szörnyszívű írója
Nüxet gyerekkorától kezdve arra képzik, hogy végezzen a Királyság zsarnok uralkodójával, a félelmetes és halhatatlan démonnal. De amikor tizenhét évesen beköltözik a város fölé magasodó kastélyba, rájön, hogy semmi sem olyan, mint amilyennek képzelte: főképp nem a vonzó és szemtelenül szellemes férje. Nüx tudja, hogy mi a kötelessége, és hogy bármi áron meg kell mentenie a népét, de lassan be kell ismernie, hogy menthetetlenül beleszeretett az esküdt ellenségébe… Vajon ez elég indok arra, hogy feladja a küldetését, és átadja magát ennek a szörnyetegnek? 
Ebben a varázslatosan megírt történetben a Szépség és a szörnyeteg tündérmesei bája találkozik az Üvegtrón-sorozat dühös szenvedélyével.
A szerző, az amerikai Rosamund Hodge az ókori mítoszok, a középkori angol történetek és a dark fantasyk megszállottja, jelenleg Seattle-ben él hét macskájával és a plüssszörnyeivel.

Véleményem

Nem újdonság, hogy hatalmas Szépség és a Szörnyeteg rajongó vagyok. Már az idejét sem tudom, hogy mikor láttam először a Disney változatot, és azt sem tudom, hogy pontosan hányszor láttam. Viszont egy biztos, hogy mindenre vevő vagyok, ami ezzel kapcsolatos.

Főleg a könyves átdolgozások, így a Cruel Beuty fülszöveg olvasása nélkül is kötelező olvasmány.

Ami jelen esetben lehet, hogy nem ártott volna, hogy fel tudjak készülni arra, hogy ez egyáltalán nem az a tipikus meseátirat, ami megszokhattunk.

Belle, akarom mondani Nüx sem az a tipikus mindenki-szereti és csupa jóság lány. Sőt! Kifejezetten gonosznak tűnik az eredeti karakterhez képest, mégis sokkal inkább valóságosnak tűnt. Az irigységével, féltékenységével és keserűségével együtt. Mondjuk jobban megismerve az apját és a testvérét, bőven elég okot szolgáltatott arra, hogy ilyen legyen. Szörnyű egy családja van, akiket az elejétől kezdve nem szerettem.

Nézzük a Szörnyeteget, akit én először a Kegyes úrnak gondoltam. De nem számoltam az Árnnyal, aki kedvesnek tűnik és teljesen elvarázsolja Nüxt. A Kegyes úr pedig olyan volt, mint a magyar népmesékben az ördög, aki csak kifigurázza az embereket kénye kedve szerint és jókat kacag rajta.. És akkor még kiderül, hogy a Kegyes úr, azaz Ignifex sem pont olyan, amilyennek először elképzeltem. Teljesen összezavarodtam, hogy most akkor ki is az igazi szörnyeteg.
Csak a könyv felén túl kezdtem el kapisgálni, hogy kinek is kéne szurkolnom és ez az egész mennyire meg van csavarva.
Utáltam a szemét, a nevetését, a gúnyos mosolyát. Gyűlöltem, hogy meg tudott csókolni, hogy ilyen egyszerűen be tudott zárni. De a legjobban azt gyűlöltem, hogy el tudta érni, hogy akarjam őt .
A cselekmény sem olyan egyszerű, mint amilyennek gondolná az ember, mert az írónő ezt az egészet egy teljesen új, görög mitológiai alapokra épülő világba helyezi át. Rengeteg mondával és legendával fűszerezve.
Érdemes rájuk odafigyelni, mert a szálak kavarodásával bizony ez is egyre bonyolultabb. 
Bevallom hősiesen, hogy nekem az eleje nehezen csúszott és most már látom azt is, hogy azért, mert én egy cukormázas, szirupos történetet vártam. Igen, magamra vethetek, mert a fülszövegben benne van, hogy ez nem az.
... ha eltörsz valamit, akkor ne panaszkodj, hogy darabokban van.
Mégis sikerült magával ragadnia a történetnek, kíváncsivá és izgalmassá tenni úgy, hogy engem is rabul ejtsen. Minden ellenérzésem a múlté, mert ez egy nagyszerű átdolgozás, kidolgozott világgal, amibe lehetetlenség belekötni. Ezért azt javaslom a Sz&Sz rajongóknak, hogy készüljenek fel valami teljesen újra és különlegesre és akkor nem lesz itt gond.

Illetve ajánlanám még a könyvet azoknak is, akik csak szeretik a mitológiai világon alapuló fantasy, démonos történeteket, mert ez a könyv közöttük is bátran megállja a helyét

A történet lezárt, kerek egész és én most látom, hogy ez egy sorozat! Vagyis van egy kiegészítő novella, ami a Hamupipőke történetén alapul és én nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy az írónő ezt hogyan ülteti be a Jóságosok iszonytató világába! 
Bár bánatomra, nincs több rész, ellenben az írónőnek vannak más könyvei is a palettán, pl. Crimson Bound, ami a Piroska és a farkas meséjének átdolgozása. Amint van a magyar megjelenésről információm, megosztom majd veletek! 😜



Olvass bele az ikonra kattintva>>  Olvass bele!

Újramesélt történetek 4.0


Szépség és a Szörnyeteg mindenhol

Amint azt már említettem, hogy hatalmas rajongója vagyok a Szépség és a Szörnyetegnek,
ezért már egy ideje gyűjtögetek mindent, ami ezzel kapcsolatos.





És természetesen könyvekből sem állok rosszul Szépség és a Szörnyeteg téren,
viszont költözés előtt állunk és az összes könyvem el van dobozolva.
Viszont ígérem, hogy a FB oldalamon közzéteszem a gyűjteményem,

Játsszunk!

Rosamund Hodge Kegyetlen szépség című regénye a világhíres Szépség és szörnyeteg történetet dolgozza fel nem hétköznapi módon. A mostani nyereményjátékban a Disney verzióban megismert dalokból láthattok egy-egy jelenetet, nektek pedig a rafflecopter megfelelő dobozába kell beírnotok a dal címét. A helyes választ adók között kisorsolunk egyet a Menő könyvek által felajánlott regényből.
Figyelem!
A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszoltak, valamint felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta.
A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.




11.03. Always Love a Wild Book
11.04. MFKata gondolatai
11.05. Függővég
11.06. Insane Life
11.08. CBooks
11.09. Dreamworld
11.10. Sorok között
11.11. Kelly & Lupi Olvas

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum